Iran Closes Leading Newspapers Critical Of Ahmadinejad

ran has shut down three daily newspapers critical of Mahmoud Ahmadinejad, the president, according to reports by state-run news agencies.

While no reason was given, the newspapers had been considered sympathetic towards those protesting over Ahmadinejad’s disputed re-election in June.

The papers closed on Tuesday were Tahlil Rooz (Day’s Analysis) in the southern city of Shiraz, and two of the most influential reformist newspapers Farhang Ashdi (Culture of Reconciliation) and Arman (Ideals) published in the capital, Tehran.

Media crackdown

Some reports suggest the reason for the closure was a law which bans papers from receiving funds from abroad.

In depth


Video: Iran’s media battle
Video: Iran’s ‘citizen journalists’
Video: Iran steps up net censorship
Video: Iranians go online to evade curbs
What next for Iran?
The Iranian political system

The government’s closure of media outlets has become common in the past decade, during which time more than 100 independent and liberal newspapers and magazines have been banned.

A number of media outlets have been closed since Ahmadinejad’s rise to power in 2005.

Several journalists have been detained on allegations of incitement as part of a media crackdown following the unrest that followed this year’s elections.

[original]

spotted by RS

What do you think?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s